Siapkan bantal..guling...selimut...dan doa

mungkin ini adalah tulisan paling membosankan yang akan kamu baca...tapi tetap membuatmu penasaran untuk tetap membacanya. sebelum semuanya terlambat, siapkan mentalmu kawan untuk menelusuri apa yang ada di dalam dunia saya..

Wednesday, November 7, 2012

Letter from Elizabeth

Dear Risa,

He saw me, Risa.  I know he did.

I came into the room to fix my hair, as is still my habit, in spite of the rot and decay that mar my once beautiful face. 

He did not startle as i entered, but continued to read his book, his gait as straight and tall as the tree from which I often watch him.  The only sign he was aware of my presence in the room was a raising of the small hairs on the back of his long white neck and a slight intake of breath as he turned the page of his book.

I couldn’t help myself, i went up to him.  I stood behind him and looked at the book he was reading, attempting to peer over his shoulder and read.  It seemed a dry text, lacking the mirth of my old novels.

He shut the book, and placed it on the dressing table, and i felt sure he would leave the room, leaving me to my eternal lonliness.  But he turned back towards me, and held out his hand.  I swear my dead heart skipped a beat.

I took his hand with my lifeless fingers.

He smiled.

He turned and led me to the bay window, which let in sunlight and birdsong.  I twirled to an imaginary audience, and we waltzed through the dappled shadows that fell across the floor.  I danced and twirled, feeling almost mortal again, laughing with the joy of this human contact somewhere just beyond my fingertips. 

I was beautiful again, just for a second.  No blood stained my cheek.  No hollows darkened my eyes.  No bruises attested to the attrocity i fared in those Japanese hands, which I still shudder to think of.  For a second, just a second, there was no war, no death, no pain.  Only a man and a woman dancing in silence.  Just for a second, happiness.

He led me back to the dressing table, bowed, and pressed his lips to kiss my hand.

In that moment, my dead heart knew that even the bonds of death could never break my love for him. 

I will follow him forever, standing always by his shoulder as he reads.  I will sit by his bed as he sleeps, watching the dreams race across his furrowed brow. I will count the moments of his life, as youth passes into age, waiting for the time where his mortality passes into darkness; the moment when, in death, he and I shall finally become one.

While other lovers are parted by death, he and I shall be united by it.

I have seen the sadness which hides in the corner of his eye.
I have seen the tenderness which lingers in his touch.
I have felt what it is to love, and nothing and no-one shall come between us.


Yours,
Elizabeth.

20 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum we.wb,saya. IBU ENDANG WULANDARI Dri jawah timur tapi sekarang merantahu di teiwan bekerja sebagai pembantu ingin mengucapakan banyak terimah kasih kepada KI KANJENG DEMANG atas bantuan AKI. Kini impian saya selama ini semaunya sudah tercapai kenyataan dan berkat bantuan KI KANJENG DEMANG pula yang telah memberikan Angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D. Dan alhamdulillah berasil tembus. Dan rencana saya ingin Mau pulang ke kampung kumpul kembali degang keluarga saya sekali lagi makasih yaa KI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 400rb Dan akhirnya saya menang. berkat angka gaib hasil ritual AKI KANJENG DEMANG saya sudah buka usaha warung makan Dan suami saya peternakan. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya, Dan saya ATAS Nama IBU ENDANG WULANDARI sekali lagi saya betul betul sagat berterima kasih kepada AKI Dan saya minta Maaf kalau Nama AKI saya tulis di internet itu semua saya lakukan karna saya Mau ada orang yang meminta bantuan Sama AKI agar seperti saya sudah sukses. Dan membatu orang orang yang kesusaan. bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB / KI KANJENG DEMANG di Nomor INI: 081 / 234 / 666 / 039 / insya allah AKI akan membantu anda karna ramalan KI KANJENG DEMANG memiliki ramalan GAIB yang bagus Dan dijamain tembus

      Delete
  2. Nice story mbak risa.., jadi terharu bacanya.
    "While other lovers are parted by death, he and I shall be united by it."

    ReplyDelete
  3. Tetehh, walo inggris saya balelol dan perlu bantuan om google buat translate nih surat...tapi akhirnya saya ngerti teh! nice story ya..

    ReplyDelete
  4. "While other lovers are parted by death, he and I shall be united by it." ^^

    ReplyDelete
  5. I have seen the sadness which hides in the corner of his eye.
    I have seen the tenderness which lingers in his touch.
    I have felt what it is to love, and nothing and no-one shall come between us.

    nice story

    ReplyDelete
  6. well, i've never read a love story like this before^^
    4 characters, c o o l KEWL!!!! terimakasih teh, sekali lagi muka saya berseri-seri membaca karya teteh mengingat saya adalah seorang forever alone jadi agak ngiri gitu ya baca ginian-__-" /woy. terimakasih TwT

    ReplyDelete
  7. gue ngerti maksudnya tapi yg dimaksudkan dengan "pria" di dalam cerita itu syapa ??

    ReplyDelete
  8. teh bukannya elizabeth di kurung sama opa hans kan.??

    kok dia keluar lagi kesana teh ??

    ReplyDelete
  9. Kok pamannya bisa ngeliat elizabeth deh ? Bukannya gak bisa ya klo ga salah di bukunya

    ReplyDelete
  10. arfan Noer : Pamannya bisa lihat kok... dari saat muda... tapi dia tau kalo itu salah.. makanya trus nikah, dan setelah nikah Elizabeth tetep datang ke Pamannya dan kadang mengganggu keluarga pamannya, sehingga pamannya marah sama Eliabeth dan memutuskan untuk pindah.. Namun meskipun udah pindah Elizabeth masih tetep cinta sama pamannya kak Risa, dan masih kadang mendatanginya, sampe nti *menurut Elizabeth* kematian pamannya akan datang dan mempersatukan mereka. Tapi itu juga belum tentu bisa terwujud.

    ReplyDelete
  11. oh my god.... it's beautiful letter anyways. what a romantic lady you are, liz.

    ReplyDelete
  12. ada kalimat yg bikin nyesek bgt teh risa

    ReplyDelete
  13. teh risa, is this letter real? apa elizabeth benar-benar menulis ini, atau setidaknya bilang ke teh risa seperti ini lalu teh risa tuliskan lagi dalam bahasa teteh sendiri? either way, this is beautiful :)

    ReplyDelete